• Škola v prírode - 4. deň

• Beseda v prírode Včela medonosná, vonkajšie hry, zážitkové učenie na hrnčiarskom kruhu, ryžovanie zlata a večer nás čaká diskotéka s prekvapením.

• Škola v prírode - 3. deň

• Návšteva Starého zámku v Banskej Štiavnici, kráľovský obed s pizzou, hľadanie vzácnych kamienkov v krištáľovom kameňolome, hra Dnes som kráľom ja, v čom som výnimočný, permonícky poklad. Ďalší zaujímavý deň za nami. 😊

• Škola v prírode - 2. deň

• Výroba vlastných tričiek, prechádzka Náučným chodníkom Počúvadlo, návšteva Domu ilúzií v Banskej Štiavnici, športové hry. Náročný deň plný výziev a prekvapení.

• Škola v prírode - 1. deň

• Ubytovanie v penzióne Anna, obedy a aktivity v penzióne Lodiar, exkurzia sokoliarstva v ZŠ Štiavnické Bane, vodník na Počúvadle, písanie denníčkov. 😊

• Dejepisný workshop

• Jeden deň vyučovania sme v 7., 8. a 9. ročníku venovali netradičnej forme učenia. Mohli sme si vyskúšať rolové hry, prácu v tíme a iné formy. Témou bola kolektivizácia. Ďakujeme tímu Post Bellum za ukážky zážitkovej formy výučby.

• Nýdek - CŘ

• V dňoch 15. - 17. mája 2023 12 žiaci 9., 8., a 7., ročníka navštívili spolu s pani učiteľkou Kopšovou a Tadianovou partnerskú základnú školu v obci Nýdek v Českej republike. Celý pobyt sa nám veľmi páčil. Pri zoznamovacích aktivitách sme si spoločne pospomínali na mená českých spolužiakov z jesene , kedy nás navštívili. V utorok nás čakala zaujímavá exkurzia v Třineckých železárnach , prešli sme sa smerom k  Čantoryje, cestou späť sme sa zastavili pri skokanských mostíkoch. Večer nás na chatu prišli pozrieť  českí kamaráti a strávili sme večer plný aktivít a hier.  V stredu sme navštívili  múzeum Dřeviónka, ktorá vznikla ako replika pôvodnej usadlosti. Ďakujeme našim českým kamarátom za všetko.

• Návšteva Štátnej opery a tvorivé dielne SOS

• V máji sme navštívili aj tvorivé dielne Slovenského osvetového strediska a vyrobili sme krásne šatky mamám k ich sviatku.  V rámci slohu sme napísali svojim mamám aj list, ktorý sme jej doručili do schránky, do listu niektorí pribalili aj tento krásny darček, iní ho stihli darovať skôr. J  V tento deň sme boli aj na predstavení Kocúr v čižmách v Štátnej opere, z ktorého sme boli nadšení. Sedeli sme v prvých troch radoch a mali sme priamy kontakt s hercami, čo bolo pre deti neopakovateľným zážitkom.

• Pondelok, 24.4.2023, trochu inak - DEŇ ZEME.

• Pomáhame našej Zemi spoločne. V tento deň si nemusíte nosiť knihy, ale pracovné oblečenie.

V rámci Dňa Zeme sme mali výchovný koncert z agentúry Amos, na ktorý sme pozvali aj škôlkárov. So žiakmi II. stupňa sme vysadili stromčeky v časti Richtárová s lesníkmi z Lesnej správy Staré Hory. Časť  nich sme vypestovali sami v našej škole. V okolí školy sme zorganizovali brigádu na vyčistenie okolia a pán školník s rodičmi upravoval okolie nášho lesného domčeka.

• Verejná knižnica M.K., Štátna opera - Nemé tváre

• 13. apríla 2023 II. stupeň navštívil Verejnú knižnicu Mikuláša Kováča v Banskej Bystrici v pobočke  Lazovná ulica. Zaplnili sme miestnosti a hádali sme názvy kníh, rozprávali sme sa o knihách, ktoré boli sfilmované a nakoniec sme skúsili vytvárať svoje vlastné blacout poetry.

Ďalšou zastávkou bola Štátna opera, kde na nás čakalo tanečné predstavenie Nemé tváre, ktoré sa venuje šikanovaniu – virtuálnemu i fyzickému. Hlavným posolstvom je, aby sme boli tolerantní a k tolerancii viedli aj svoje okolie. Aby sme sa nenechali šikanovať inými a sami nešikanovali ľudí, s ktorými žijeme.

• Veľkonočné aranžovanie

• Dňa 3.4.2023 sme sa zúčastnili v Robotníckom dome v BB súťaže vo Veľkonočnom aranžovaní. Získali sme Cenu mesta BB, Cenu Junior centra BB a druhé miesto v aranžovaní v kategórii mladších žiakov. Gratulujeme víťazom. Ďakujeme za krásne práce. 🙂

• Ponožková výzva

• V Svetový deň downovho syndrómu, 21. 3. 2023,  sme sa zapojili do každoročnej Ponožkovej výzvy a pripomenuli sme si jedinečnosť každého človeka a rovnocennosť ľudí v ich rôznorodosti, ktorí tiež môžu realizovať  svoje sny a žiť  plnohodnotný život v našej spoločnosti.

• Thurzov dom a Kocúr v čižmách v Štátnej opere

• So žiakmi 1.- 5. ročníka sme navštívili novú expozíciu v Múzeu. S pútavým výkladom sme zbierali indície histórie mesta Banská Bystrica po všetkých miestnostiach. Nakoniec sme riešili záhadu osemsmerovky. Množstvo exponátov bolo popretkávané zaujímavosťami, ako je modrotlač, sklárstvo, hrnčiartvo, baníctvo, či noc a izba hľadačov s hviezdami.
            Potom sme navštívili Štátnu operu. Predstavenie Kocúr v čižmách bolo úžasné. Herci sa pohybovali aj pomedzi deti, kostýmy, farby, spracovanie i spev boli skutočným zazitkom. Mali sme možnosť vidieť orchester z prvých radov. Deti boli nadšené. Odporučame aj rodičom. 🙂

• Deň otvorených dverí

• Milí rodičia, srdečne Vás pozývame medzi nás na Deň otvorených dverí 30.3.2023 na ukážky vyučovacích hodín od 7.45 hod. a ďalší program do 16.00 hod. V rámci DOD sa uskutočnia aj tvorivé dielne od 14.00 hod. v spolupráci ŠKD, žiakov, či rodinných príslušníkov.